1/27/14

Jag har bestämt mig för att bygga en Vans RV-14

Status 2014-01-27

Fortsätter här i Googles blogg!

I tidsordning har jag nu:
- Frågat och fått ok från min tilltänkta kontrollant (Tack Jan-Erik!)
- Låtit min kontrollant titta på bygglokalen
- Tagit fram och skickat in en preliminär ansökan till EAA
- Rådfrågat Staffan
- Kontrollerat moms- och tullbestämmelser
- Beställt verktyg
- Pratat med EAAs tekniska chef och fått förslag på Teknisk granskare (Första RV-14 i Sverige)
- Fyllt i beställning till Van på stjärtkittet (ej skickat)
- Tittat på ritningar och material till arbetsbänkar, fått råd om färg till bygglokalen
- Fått kontakt med föreslagen Teknisk granskare och fått ok (Tack Kjell-Ove!)
- Ställt fråga till EAA om vad som eventuellt mer måste fram förutom påskriven ansökan och betalning innan jag får slå i första niten

 




No comments:

Post a Comment